Podstawowe zadania
Podstawowe zadania realizowane przez Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego:
- Pełnienie całodobowych dyżurów w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego w sytuacji zagrożenia i kryzysu,
- Współdziałanie z Gminnymi Centrami Zarządzania Kryzysowego,
- Współpraca z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne na terenie powiatu,
- Sporządzanie meldunków doraźnych i całodobowych o zdarzeniach i sytuacji kryzysowej do Wojewódzkiego Centrum Zarządzania kryzysowego w Szczecinie
- Dokumentowanie działań podejmowanych przez służby dyżurne,
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
- Podejmowanie działań w sytuacji wystąpienia zagrożenia zdrowia lub życia większej ilości osób lub mienia o większych rozmiarach, albo środowiska na znacznych obszarach.